نحوه بهینه سازی سیستم های الکتریکی، از طراحی تا راه اندازی

نحوه بهینه سازی سیستم های الکتریکی، از طراحی تا راه اندازی
بیاموزید که چگونه روشهای طراحی شماتیک الکتریکی ، توسعه طراحی ، اسناد ساختمانی، پیشنهادات و مدیریت ساخت از جمله راه اندازی برق را تعریف کنید.

هدف اصلی هر طراحی الکتریکی ساختمان تهیه یک سیستم ایمن و کم مصرف است که نیاز مشتری را برآورده و با کدها مطابقت داشته باشد. ایمنی در زندگی و حفظ اموال دو مورد از مهمترین عوامل در طراحی سیستم الکتریکی هستند.

الزامات سیستم برق برای امکانات بزرگ
موارد زیر سیستم ها و تجهیزاتی است که معمولاً برای تأمین نیازهای عملکردی در امکانات بزرگ ارائه می شوند:
• سرویس های برق ساختمان.
• سیستم های توزیع قدرت قوی
• نورپردازی: فضای داخلی و خارجی (عمومی، تزئینی و وظیفه ای).
• سیستم های ارتباطی: تلفن، داده، تلویزیون.
• سیستم های اعلام حریق.
• سیستم های کنترل دود.
• حمل و نقل: آسانسور، پله برقی، مسیرهای متحرک.
• تهویه و کنترل فضا ، سیستم های اتوماسیون ساختمان (BAS).
• لوله کشی: سیستم های آب سرد و گرم.
• امنیت: سیستم های دسترسی الکترونیکی، تلویزیون مدار بسته مدار بسته.
• تجهیزات برودتی برای آشپزخانه.
• دست زدن به غذا، امکانات ناهار خوری، و امکانات تهیه غذا.
• محافظت در برابر صاعقه.
• سیستم های صوتی / تصویری تخصصی برای سرگرمی.

مرحله طراحی شماتیک برای سیستم های الکتریکی
فاز طراحی شماتیک مفهوم کلی را برای طراحی الکتریکی تنظیم می کند و انتظارات از آن ممکن است به طور گسترده ای از یک پروژه به پروژه دیگر بر اساس عواملی مانند برآورد ساخت، مهلت تعیین شده ، مراحل ساخت، اندازه پروژه و غیره متفاوت باشد. نقشه های اولیه معماری باید در اختیار مهندس قرار گیرد تا روند طراحی را شروع کرده و از پیچیدگی پروژه مطلع شود. برای تعریف بیشتر دامنه، باید لیستی از سوالات براساس اطلاعات اولیه تهیه شود.
لیست سوالات باید در یک جلسه شروع با مالک، مهندس معمار، مهندس عمران، مهندسان مکانیک، برق، لوله کشی، حفاظت از آتش (MEP / FP) و سایر متخصصان طراحی روشن شود. علاوه بر این، در طی این جلسه، تیم باید نقشه های مقدماتی، استانداردها / الزامات طراحی مالک، برنامه زمانبندی پروژه و انتظارات مربوط به هر یک از محصولات قابل تحویل، مراحل و بسته هایی را که پروژه در آنها جدا می شود، بررسی کند.
یک مرکز بزرگ معمولی ممکن است شامل یک بسته برج ، یک بسته تریبون ، و یک بسته پارکینگ باشد. این بسته های جداگانه اجازه می دهد تا ساخت و ساز مرتبط با آن قبل از تکمیل بسته های بعدی آغاز شود. پس از شرکت در جلسه شروع کار ، مهندس برق باید درک بهتری از محدوده پروژه و استانداردهای طراحی مالک داشته باشد. این باید به مهندس اجازه دهد تا زمینه مقدماتی کار را توسعه دهد و اساس طراحی را برای پروژه توسعه دهد.
اولین قدم برای تیم برق تنظیم نقشه های الکتریکی بسته بر اساس نقشه های اولیه معماری دریافت شده است. نقشه های برقی باید شامل یک نقشه کلی سایت و نقشه های کلی طبقه برای برج ، تریبون و بسته های گاراژ پارکینگ باشد ، که برای هماهنگی همه اتاق های اصلی برق و توزیع تجهیزات استفاده می شود.
در مرحله بعدی ، تیم مدتی را صرف بررسی استانداردهای طراحی مالک خواهد کرد تا نیازهای برق در مناطق مختلف ساختمان را درک کند ، و سپس در مورد کدهای قابل اجرا از جمله NEC و کدهای انرژی و محلی تحقیق می کند تا نیازهای سیستم را بر اساس میزان اشغال مناطق ساختمان تعیین کند. انواع برنامه ریزی برای طراحی یک سیستم الکتریکی برای تأسیسات با این اندازه باید با تعیین و مطالعه اندازه و ماهیت کل بار مورد استفاده آغاز شود. این به معنای تخمین بار بر اساس وات بر متر مربع و برآورد مقدار سایر بارهای استفاده و غلظت آنها در کل ساختمان است. درک عمده بارها / نیازهای برق به تجهیزات و موقعیت آنها در ساختمان برای انتخاب سیستم های توزیع توصیه شده ضروری است.
پس از اتمام بارهای مقدماتی و برآورد ظرفیت خدمات شهری و تابلو برق ، باید یک سیستم الکتریکی مقدماتی ایجاد شود. نمودار تک خطی باید شامل تابلو برق اصلی ، ترانسفورماتورهای کاهش دهنده از سیستم ولتاژ متوسط به توزیع ولت ، ژنراتورها ، سوئیچ های انتقال اتوماتیک (ATS) ، منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، سیستم های آماده به کار اختیاری باشد تابلوهای توزیع V ، ترانسفورماتور 480/277 ولت تا 208/120 ولت ، تابلو ، فیدر ، اتصالات اولیه به چیلرها ، واحدهای کنترل هوا ، پمپ های آتش نشانی ، پمپ های حرارتی هیدرونیک ، برج خنک کننده ، آسانسور و غیره
سیستم الکتریکی باید شامل یک توپولوژی ، مانند شاخه های قدرت (مکانیکی ، ایمنی زندگی ، اهداف عمومی ، روشنایی و غیره) و برنامه ریزی دقیق برای افزایش استفاده های الکتریکی در آینده باشد. اندازه هادی ها در این زمان به طور معمول برای فیدرها نیست زیرا بسیار مقدماتی است. طرح اولیه سایت را با کاربری (های) سرویس ترجیحی ، نمودار مقدماتی تک خطی و بارهای تخمین زده شده برای کار مقدماتی خدمت ملک به هماهنگ کننده ابزار خشک یا مستقیماً به دستگاه خدماتی ارائه دهید. در حال حاضر توصیه می شود مقادیر جریان خطای موجود را از ابزار ارائه دهنده درخواست کنید.
مهندس برق باید طرح های مقدماتی اتاق الکتریکی را به معمار ارائه دهد تا مکان های مناسب تجهیزات الکتریکی اصلی را در سراسر ساختمان هماهنگ کند. مهندس برق مسئول هماهنگی فضای مورد نیاز برای یک نصب الکتریکی مناسب با توجه به الزامات ماده 26/26 NEC است. علاوه بر این ، فضاهای درخواستی اتاق برای قرار دادن تجهیزات الکتریکی نیز باید بتواند علاوه بر تجهیزات آینده را نیز در خود جای دهد. وزن و اندازه تجهیزات در این مرحله تخمین زده می شود تا به معمار ، مهندس سازه و مهندس مکانیک در برون رفت ، هماهنگی سازه و نیازهای خنک کننده کمک کند.

مرحله توسعه طراحی سیستم الکتریکی
مرحله توسعه طراحی (DD) طراحی الکتریکی را متمرکز و تصحیح می کند. معمار باید یک مجموعه معماری توسعه یافته بیشتر برای مناطق مختلف تأسیسات ارائه دهد. در حال حاضر ، نقشه های معماری باید شامل نقشه های بزرگ ، نقشه های سقف منعکس شده اولیه برای مناطق پشت خانه ، مناطق آشپزخانه ، دفاتر کار ، سرویس بهداشتی ، اتاق های استراحت کارمندان و غیره باشد. معمار باید مجموعه DD خود را برای ادامه کار به متخصصان طراحی ارسال کند طراحی آنها در این دوره اولیه است که طراح برق باید بر نیاز به مسیریابی کانال مجاری ، تقویت سازه ای برای تجهیزات سنگین ، رتبه بندی دیوار اتاق های الکتریکی (در صورت نیاز) ، فاصله در اطراف تجهیزات الکتریکی ، بیرون آمدن درب اتاق های الکتریکی ، ترانسفورماتورها ، گذرگاه ها ، سینی های کابل ، تابلوهای تابلو و تابلو و سایر مواردی که ممکن است لازم باشد. به دست آوردن چنین چیزهایی وقتی طراحی به مستندات ساخت (CD) می رسد بسیار دشوارتر است.
تیم برق باید سوالات هماهنگی DD را بر اساس انتظار مالک از طراحی الکتریکی در این مرحله و پیشرفت سایر نیازهای متخصصان طراحی برای هماهنگی الکتریکی ، مانند مشاور آشپزخانه ، به معمار و سایر مشاوران ارائه دهد.

هدف تیم برق در این مرحله از پروژه هماهنگی و بیرون ریزی بیشتر تجهیزات پشتی خانه ، روشنایی ، مخازن و نیازهای مکانیکی ، لوله کشی و برق از تجهیزات مشخص شده توسط سایر مشاوران است. در این مرحله مدارهای انشعابی کمی وجود دارد ، در صورت وجود.

بسته به ترتیبی که اطلاعات از سایر مشاوران دریافت می شود ، تیم باید برنامه ریزی کند که ابتدا در چه زمینه هایی تمرکز کند. نقاشی های الکتریکی موجود به طور معمول به شرح زیر است:
• ورق روکش برقی.
• برنامه (های) لوازم روشنایی.
• طرح (های) سایت
• برنامه (های) کلی.
• طرح (های) قدرت
• طرح (های) روشنایی.
• طرح (های) اتاق الکتریکی بزرگتر.
• برنامه (های) خدمات غذایی بزرگ
• طرح (های) ویژه نورپردازی بزرگ شده.
• طرح (های) واحد اتاق مهمان بزرگتر.
• نمودارهای تک خطی.
• پانل ها و برنامه های کم نور

ورق روکش الکتریکی: این نقاشی به طور معمول شامل شاخص ورق نقشه های الکتریکی، اختصارات و افسانه نماد الکتریکی است.
برنامه وسایل روشنایی: در صورت وجود مشخصات اولیه روشنایی نمای جلوی خانه را از مشاور روشنایی استفاده کنید. برنامه روشنایی پشت خانه ایجاد خواهد شد زیرا این مناطق معمولاً تحت مسئولیت مهندس برق هستند.
طرح سایت: الكتریكی فقط باید شامل طرح روشنایی باشد، بر اساس طراحی مشاور روشنایی همراه با نورپردازی پشت در خانه در مناطقی كه در دسترس عموم نیست. به عنوان مثال، چراغ های تیرک مخصوص پارکینگ، مسیرهای عبور و روشنایی منظره به طور معمول توسط مشاور روشنایی ارائه می شود. علائم نصب شده در ساختمان، علامت گذاری سایت و هر یک از نیازهای آب ویژگی های سایت نیز باید مشخص شود.
یک مشاور آب و برق خشک باید مهندس عمران، شرکت برق محلی و نماینده مالک را در زمینه نیازمندی های سایت کمک کند. مکانهای برق و یا مبدل تاسیسات باید در طرح سایت برق مشخص شود. درک مسیریابی، طراحی، ساخت و غیره پیشنهادی در سایت برای تاسیسات الکتریکی، درک این مرحله مهم است.
برنامه های کلی – برنامه های کلی باید شامل چیدمان تجهیزات توزیع برق در هر سطح ساختمان از جمله تابلو اصلی، ژنراتورها، تابلوهای توزیع، تجهیزات UPS ، تابلوهای تابلو، ATS و غیره باشد. دیوارهایی را به معمار مشخص کنید که باید برای تراز شدن فرورفتگی 6 اینچ ضخامت داشته باشند .
برنامه های برق – طرح های خروجی ظروف را برای مناطق پشت خانه فراهم کنید. در نظر داشته باشید که محل های خروجی ظروف راحت در امتداد راهروهای برج اتاق میهمان در فاصله 50 فوت از مرکز را تعیین کنید ، مقدار تخمینی مدارهای شاخه 20 آمپر مورد نیاز در اتاق مهمان معمولی را تعیین کنید، به طور معمول سه مورد برای یک اتاق مهمان استاندارد. برای محوطه های جلوی خانه ، ظروف راحتی را طبق نیاز کد و موارد اضافی را که توسط طراح داخلی، معمار و مالک نشان داده شده، قرار دهید. تمام نقشه های معماری، داخلی، ارتفاعات، اتاق های معمولی و سایر نقشه های مشاور را برای مکان های خروجی مورد نیاز بررسی کنید و آنها را در این مجموعه نقاشی ثبت کنید.
برای توسعه و طراحی زیرساخت های الکتریکی پشتیبانی، نیازهای برق اسپا، استخر، تابلوهای روشنایی داخلی، امنیت / نظارت، تلفن / داده ها و تجهیزات صوتی / تصویری را با مشاوران طراحی هماهنگ کنید.
مطابق با نیاز مشاوران طراحی ، از طرح های تجهیزات مکانیکی و لوله کشی استفاده کنید. ظرف های ضد آب و هوا و پشت بام پشت بام را با فاصله 25 فوت تجهیزات مکانیکی تهیه کنید. اتاق ماشین آسانسور ، گودال ، شافت و احتمالاً چراغ های بالای آسانسور ، کلیدها و ظروف را هماهنگ کنید.
به معمار و مالك خود كمك كنيد كه براي هر كد نياز به بارگذاري تجهيزات در موارد اضطراري (NEC 700) يا آماده به كار قانوني (NEC 701) است. با معمار و مالک تأیید کنید که کدام تجهیزات ترجیح داده می شود به حالت آماده به کار اختیاری (NEC 702) یا UPS متصل شوند تا به درستی نیازهای مالک را برآورده کنند. طراحی اولیه سیستمهای آماده به کار اضطراری / قانونی مورد نیاز / اختیاری را ارائه دهید و شامل اندازه و انتخاب ژنراتور ، سیستم انتقال ، اولویت بندی اولیه بار ، معیارهای کاهش بار و سیستم های توزیع آماده به کار اضطراری / قانونی مورد نیاز و اختیاری است.
سوخت ، میزان ذخیره و مقدار ژنراتور نیز باید در حال حاضر بررسی شود. همه خروجی های مشخص شده در نقاشی های معماری باید در برنامه های برق قرار بگیرند. بررسی دقیق تمام نقشه های طبقه معماری ، ارتفاعات و اتاق های معمولی مورد نیاز است.
برنامه های روشنایی – مقدار مقدماتی میزان بار روشنایی در هر محاسبه مساحت برای پشت خانه و جلوی خانه باید بر اساس کد انرژی قابل اجرا باشد. مهندس برق باید هزینه های روشنایی را به معمار و مشاور روشنایی اطلاع دهد ، بنابراین آنها می توانند طرح های روشنایی خود را برای پاسخگویی به انرژی مورد نیاز برای هر منطقه و درک نیازهای کنترل برای کدهای قابل اجرا طراحی کنند. سطح بالایی از هماهنگی لازم برای نقشه های معماری ، طراحی داخلی ، طراحی مکانیکی و روشنایی وجود دارد.
طرح های اولیه نورپردازی پشت در خانه و جلوی خانه برای روشنایی عادی و اضطراری باید در آن گنجانده شود. برش های صفحه پشتی خانه باید برای بررسی و تأیید در اختیار معمار قرار گیرند. تیم طراحی الکتریکی باید محاسبات فتومتریک تقریبی را نشان دهد تا مطابقت اولیه با نیازهای پایانه روشنایی اضطراری را در مسیر خروج نشان دهد). روشنایی اضطراری باید در مناطقی مانند اتاقهای برقی ، راه پله ها ، اتاقهای فناوری اطلاعات و غیره در نظر گرفته شود. علامت های خروجی باید روی نقشه ها قرار گیرند و با برنامه های خروج سایر متخصصان طراحی هماهنگ شوند. روشنایی اضطراری خارجی در بالای درب های تخلیه نیز باید در نقاشی ها موجود باشد. سرانجام ، کنترل های نورپردازی برای مناطق پشت خانه اضافه شود.)
برنامه های اتاق بزرگ الکتریکی – برنامه های بزرگ در مقیاس 0.25 تا 1 در همه اتاق های برقی ایجاد کنید. ترخیص کالا از تجهیزات و نیازهای درب خروج اتاق الکتریکی را نشان دهید.
برنامه های خدمات غذای بزرگ – ایجاد برنامه های بزرگ در مقیاس 0.25 تا 1 در مناطق خدمات غذایی ، که گاهی اوقات توسط یک مشاور جداگانه انجام می شود. سیستم های الکتریکی غذایی و آشامیدنی براساس بارهای عمده و محل تجهیزات مشاور خدمات غذایی است. برای اتصال برق سرویس غذا در هر آشپزخانه درگاه های ورودی قطع کننده مدار خطای زمین (GFCI) قرار دهید.
بزرگ مهمان اتاق تو نیت ص شبکه های محلی – توسعه طرح برای نمونه بزرگ (معمولا 0.25- تا 1 اینچ مقیاس) واحد اتاق مهمان بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط معمار / طراح داخلی است
همراه با بسته DD ارائه شده به معمار ، تیم برق باید یک لیست هماهنگی به روز شده را ارسال کند و اطلاعات مورد نیاز از مالک ، معمار و سایر مشاوران را درخواست کند تا به مرحله بعدی طراحی برسد. این زمان بررسی نقشه های برق با مالک و کارمندان مالک برای هماهنگی نیازهای خاص است. با بررسی با پرسنل اصلی ، از تغییر در مرحله سند ساخت (CD) جلوگیری می شود و مالک قسمت واضحی از مراحل طراحی است.

اسناد ساخت طراحی الکتریکی برای راه اندازی
فاز CD جزئیات طراحی الکتریکی را پر می کند. معمار باید نقشه های معماری نهایی را برای تمام مناطق مختلف پروژه همراه با هر گونه نظر از بسته الکتریکی DD ارائه شده برای مرحله راه اندازی ارائه دهد. نقشه های معماری باید شامل تمام نقشه های طبقه ، نقشه های بزرگ ، نقشه های سقف منعکس ، جزئیات ، ارتفاعات و غیره برای تمام مناطق ساختمان باشد. معمار باید اسناد ساخت و ساز خود را به تمام متخصصان طراحی که در پروژه شرکت دارند توزیع کند تا طراحی آنها کامل شود.
طراحی سرویس های غذایی ، فضای داخلی ، ولتاژ پایین ، روشنایی ، حمل و نقل عمودی ، آب پاش آتش ، منظره ، مکانیکی ، لوله کشی ، استخر ، سازه یا سایر تخصص ها باید در این مرحله از پروژه نهایی شود. تیم برق به طور معمول در انتهای خط منتظر اطلاعات مشاوران دیگر برای نهایی کردن طراحی الکتریکی هستند. به همین دلیل ، درخواست اطلاعات نهایی در مدت زمان معقولی قبل از برنامه ریزی برای تنظیم مجموعه نقاشی مجوز ، مهم است.

برای اطمینان از اینکه همه چیز مطابق درخواست فراهم شده است ، در این مرحله است که طراح باید فضاهای الکتریکی و فضای خالی مورد نیاز اتاقهای برقی ، تابلوهای تابلوها ، مراکز کنترل موتور و تابلوها را بررسی کند.
بررسی نقشه توسط مقامات محلی ساخت و ساز یک قسمت اساسی از پروسه مجوز است. سرانجام ، با رضایت مأموران بازبینی طرح ، مجموعه CD آماده ساخت برای ساخت است.
پوشش برق sheet- تیم طراحی برق باید به علامت الکتریکی مورد استفاده در مجموعه نقاشی های الکتریکی بررسی به افسانه نماد الکتریکی گنجانیده شده است. شاخص ورق باید شامل تمام نقشه های الکتریکی باشد.
برنامه وسایل روشنایی – برنامه های روشنایی اتاق پشتی و جلوی خانه ، سایت ، نما و مهمان باید شامل وات ، ولتاژ و نوع درایور باشد.
انرژی – انطباق forms- شامل محاسبات فرم انرژی انطباق به نشان دادن انطباق با کدهای انرژی قابل اجرا است.
نقشه سایت – روشنایی سایت باید مدار شده و کنترل های روشنایی مشخص شوند. علائم نصب شده در ساختمان ، علامت گذاری سایت و هرگونه اتصالات و کنترل برق ویژگی های آب سایت باید نهایی شود.
مکان را برای ژنراتور (های) ، تابلو برق و / یا ترانسفورماتورهای مبله نرم افزار هماهنگ کرده و آنها را در نقشه سایت نشان دهید. ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی باید در صورت نیاز به کد یا نیاز مالک نشان داده شوند.
برنامه های کلی – بررسی کنید که تجهیزات توزیع برق مورد استفاده در هر سطح ساختمان گنجانده شده و به وضوح مشخص شده باشد.
برنامه های قدرت – مدار اتصال را برای همه دستگاه ها و تجهیزات مشخص شده در نقاشی های حرفه ای دیگر طراحی اضافه کنید. سیستم برق متصل به آن را به وضوح تعریف کنید(به عنوان مثال ، وضعیت اضطراری ، آماده به کار قانونی مورد نیاز ، آماده به کار اختیاری ، UPS و غیره).
برنامه های روشنایی – مدارهای روشنایی ، کنترل ها و خروجی خانه و خانه را تکمیل کنید.
برنامه های اتاق بزرگ الکتریکی – برنامه های بزرگ شده 0.25 تا 1 در تمام اتاق های الکتریکی را نهایی کنید.
بزرگ مواد غذایی خدمات plans- کامل برنامه بزرگ برای مناطق سرویس غذا قید همه اتصال. بار تقاضای آشپزخانه باید بر اساس NEC 220.56 و جدول 220.56 اعمال شود.
واحد خدمات هتل خدمات هتل بزرگ plans- نهایی اتصال و روشنایی / طراحی کنترل برای واحدهای اتاق مهمان بزرگ معمولی بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط معمار / طراح داخلی و مشاوران است.
تنها خط نمودار بازدید کنندگان – نهایی کردن نمودار تک خطی بر اساس تغییرات طرح نهایی و تجزیه و تحلیل بار به روز شود. شامل برنامه های تغذیه کننده ، یادداشت ها ، محاسبات بار (براساس بار متصل شده به طرح) ، برنامه تجهیزات که مشخصات تجهیزات را نشان می دهد ، و غیره .
برنامه پانل ها و برنامه های کم نور – تابلوهای پانل و برنامه های کم نور را نهایی کنید تا شامل درجه بندی ظرفیت قطع کننده آمپر ، تنها محافظ اصلی / حفاظت از جریان اصلی اصلی ، رتبه بندی قطع کننده مدار شاخه ، ولتاژ آمپر بار (VA) و شرح بار باشد.
پیشنهادات مناقصه و ساخت و ساز
پس از صدور مجموعه کامل اسناد ساختمانی و تأیید مالک ، آماده پیشنهاد است. مالک باید نقشه ها را به پیمانکاران علاقه مند ارائه دهد ، سپس آنها هزینه ساخت کار را پیشنهاد می دهند.
مشاهدات سایت را در مرحله ساخت برای بررسی وضعیت نصب های سیستم انجام دهید. موارد ارسالی مواد پیمانکار و نقشه های فروشگاه را مرور کنید. به درخواست های اطلاعات و مسائل مربوط به هماهنگی میدانی پاسخ دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *